قدرت هوش مصنوعی در زندگی روزمره!

قدرت هوش مصنوعی در زندگی روزمره!

 

هوش مصنوعی (AI) در زندگی روزمره به ما امکان می‌دهد تا با استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های پیشرفته، وظایف متنوعی از ترجمه زبانی تا تشخیص صدا و تصویر را بهبود ببخشیم. AI همچنین به تجزیه و تحلیل داده‌های هرچه بزرگ‌تر کمک کرده و به افراد امکان مدیریت بهتر اطلاعات و تصمیم‌گیری‌های بهتر را می‌دهد. این تکنولوژی نه تنها زندگی را ساده‌تر می‌کند، بلکه امکانات جدیدی نیز فراهم می‌کند که قبلاً غیرممکن به نظر می‌رسید.

 

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  •  معرفی
  • شاخه های هوش مصنوعی
  •  توسعه هوش مصنوعی هیجان انگیز است یا ترسناک؟
  •  کاربرد هوش مصنوعی در زندگی شهری
  • کاربردهای خانگی هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی چطور صنایع مختلف را متحول می کند؟
  • نتیجه گیری

 

معرفی

هوش مصنوعی یا AI، علم و مهندسی طراحی و ساخت برنامه های کامپیوتری هوشمند به منظور درک هوش انسانی است. کامپیوتر ها اگر به هوشی مشابه انسان مجهز شوند به دلیل عدم وجود محدودیت های بیولوژیکی و سرعت بالا می توانند انجام بسیاری از کارهای پیچیده را برای بشریت راحت کنند. به عبارت دیگر، در هوش مصنوعی از تلفیق علوم کامپیوتر و داده های بزرگ برای حل مسائل پیچیده استفاده می شود. هم چنین رشته های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق که به دنبال پیش بینی مسائل بر اساس داده های ورودی هستند، از الگوریتم های هوش مصنوعی بهره می برند.

این روزها هوش مصنوعی با انتشار ChatGpt، بار دیگر به طور گسترده ای در میان مردم مطرح شده است. پیش از انتشار این ابزار، پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی در بینایی کامپیوتری توجه عموم را جلب کرده بود اما اکنون به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک شاهد توسعه زیادی در حوزه ی پردازش زبان های طبیعی خواهیم بود. دستاوردهایی که تنها به زبان گفتگو بسنده نخواهند کرد و در دستور زبان های کد نویسی، تصاویر طبیعی و داده های دیگر نیز پیشرفت چشمگیر واهند داشت.

هوش مصنوعی به طور مداوم در حال تکامل است. این تکامل با به کارگیری تلفیقی ریاضیات، علوم کامپیوتر، روانشناسی، زبان شناسی و غیره اتفاق می افتد. این امر سبب افزایش روزافزون کاربردهای آن در پزشکی و صنایعی سرگرمی، مالی، خودرو، بازی سازی، خدمات مشتریان و غیره شده است.

 

سیستم های AI به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • هوش مصنوعی ضعیف (Weak artificial intelligence):

بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی که در زندگی روزمره استفاده می شوند، در این دسته قرار می گیرند. این ابزارها برای یک هدف خاص تنظیم شده اند و وظایف معینی به آن ها داده شده است. این گروه را به دلیل داشتن محدوده باریکی از توانایی ها، هوش مصنوعی باریک (ANI) نیز می نامند. البته این نامگذاری به این معنا نیست که این ابزارها از الگوریتم های ساده ای برخوردارند. به عنوان مثال ابزار سیری(siri)  در اپل، به درک بهتر عملکرد این گروه کمک می کند. سیری یک دستیار است که به سوالات شما پاسخ داده و عملیات خواسته شده مانند برقراری یک تماس را انجام می دهد.

 

  • هوش مصنوعی قوی(Strong artificial intelligence):

ابزارهایی که به سیستم ها و الگوریتم های پیچیده تری نیاز دارند، در این گروه قرار می گیرند. به دلیل گستردگی هوش مصنوعی های قوی، این دسته به دو زیر گروه تقسیم می شود. گروه اول که AGI نام دارد به هوش مصنوعی عمومی اشاره می کند. از مثال های این گروه می توان به ربات هایی اشاره کرد که هوشی برابر انسان ها دارند و می توانند وظایف پیچیده را کنترل کنند. گروه دوم ASI نامیده می شوند که ابرهوش ها هستند. هدف از ابزارهای این دسته به دست آوردن هوشی فرا انسانی است.


شاخه های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مجموعه ی گسترده ای از تکنیک های زبان شناسی، بینش، تصمیم گیری و پردازش زبان طبیعی است.  درک و حل مسائل توسط هوش مصنوعی نیازمند پیاده سازی تکنیک هایی است که اساسی ترین آن ها را عبارتند از:

  • بینایی ماشین (Machine vision):

بینایی ماشینی یکی از اساسی ترین حوزه های هوش مصنوعی است که به ماشین ها این امکان را می دهد تا تصاویر و سایر جلوه های بصری را بفهمند، درک و استدلال کنند و با توجه به آن ها اقداماتی را انجام دهند. این شاخه با استفاده از یادگیری عمیق، اشیاء را شناسایی کرده و از یکدیگر متمایز می کند. از کاربردهای این شاخه می توان به دسته بندی تصاویر، تشخیص چهره و لنز گوگل اشاره کرد.

                    

  • منطق فازی (Fuzzy logic):

منطق فازی یک شاخه از هوش مصنوعی است که با توجه به منطق تفکر انسان و الگو گرفتن از آن به سوالات پاسخ می دهد. این منطق برخلاف منطق استاندارد که در آن پاسخ یا درست است و یا غلط، عمل می کند و یک پاسخ میانی به سوالات می دهد. این امر سبب می شود که

پاسخی برای سوالات پیچیده که نیاز به تفکر جدی دارند، داشته باشد.

 

  • سیستم های خبره (Expert systems):

هدف این شاخه، ارائه دانش تخصصی در مورد موضوعات مختلف است. یک سیستم خبره تنها از پایگاه های داده خود که توسط متخصصان انسانی پدید آمده است، استفاده می کند. این سیستم ها در همه زمینه ها می توانند با صرف زمان کمتری نسبت به یک متخصص به بشریت کمک کنند.                                                                                                                               

  • رباتیک (Robotics):

رباتیک شاخه ای از هوش مصنوعی است که در آن با همکاری متخصصان علوم کامپیوتر، مهندسین برق و مکانیک، رباتی ساخته می شود که می تواند محیط پیرامون خود را درک کند و برای رسیدن به هدفی معین، بر اساس آن عمل کند. ربات ها محصول علم رباتیک هستند و ساده ترین وظیفه آن ها انجام فعالیت هایی است که برای انسان ها خطرناک و سنگین است. متخصصین این حوزه، با تلفیق رباتیک با سایر شاخه های هوش مصنوعی در صدد ایجاد تحولی چشمگیر در ربات ها هستند.

 

  • یادگیری ماشین (Machine learning):

یادگیری ماشین یکی از اساسی ترین شاخه های هوش مصنوعی است. یادگیری ماشین می تواند سیستم های کامپیوتری را برای یادگیری با کمک مجموعه ای از داده ها تجهیز کند. در نتیجه، حل مشکلات پیچیده برای هوش مصنوعی میسر می شود. کاربردهای این شاخه در خودروهای خودران، موتورهای جستجو وب و پیدا کردن تقلب و غیره است. یادگیری ماشین به سه زیرگروه تقسیم می گردد:

 

  • یادگیری تحت نظارت:

یادگیری تحت نظارت یا نظارت شده روشی است که یک مدل یادگیری ماشین، با داده های آزمایشی برچسب دار آموزش داده می شود تا بتواند در نهایت با تطبیق آن برچسب ها و ویژگی های موجود در داده ها یک الگوی عمومی پیدا کرده و داده های ناشناخته آینده را پیش بینی کند. با طرح یک مثال، این ویژگی را برای شما ملموس تر می کنیم؛ فرض کنید شما تعدادی عکس با برچسب های گربه و سگ را به ماشین می دهید. ماشین، ویژگی های موجود در عکس ها را همراه با برچسب یاد می گیرد و از این پس هر تصویری به آن داده شود را با آن ویژگی ها مقایسه کرده و وجود گربه یا سگ را در تصاویر مشخص می کند. به عبارت دیگر، در این مدل از یادگیری، ماشین با یاد گرفتن از داده های تست و برچسب های آن ها، الگو و قوانینی را می آموزد و برای پیش بینی و تفسیر داده های ناشناخته از آن ها استفاده می کند. تخمین زمان رسیدن به مقصد، با استفاده از این روش به ماشین آموزش داده شده است.  

 

  • یادگیری بدون نظارت:

در این شیوه یادگیری، داده هایی بدون برچسب به ماشین داده می شوند و ماشین باید الگوهای ناشناخته ای را بدون این که توسط برچسب ها هدایت شود، یاد بگیرد. از این روش برای خوشه بندی استفاده می شود. خوشه بندی یک فرآیند مهم در یادگیری ماشین است که در آن داده هایی با ویژگی های یکسان در یک دسته قرار می گیرند. با یادگیری نظارت نشده ماشین می تواند این خوشه بندی ها را بدون داشتن اطلاعات دقیق انجام دهد. این نوع یادگیری، چالش برانگیز است. چرا که به دلیل نداشتن اطلاعات دقیق و برچسب ها پاسخ دقیقی را به کاربر نمی دهد. اما این روش انعطاف پذیری بیشتری نسبت به یافتن الگوهای ناشناخته دارد و به صرف هزینه کمتری نسبت به روش قبل نیاز دارد.

 

  • یادگیری تقویتی:

یادگیری تقویتی شبیه به بازی است که در آن از تاکتیک آزمون و خطا استفاده می شود. ماشین به ازای تجربیات موفق سیگنال پاداش دریافت می کند. هدف نهایی در این بازی، به دست آوردن بیشترین پاداش است. در این روش، سیستم باید از تجربیات خود برای بهبود تصمیم گیری استفاده کند. کارکرد این مدل یادگیری در بازی های رایانه ای و خودروهای خودران مشهود است. 

 

  • یادگیری عمیق (Deep learning):

یادگیری عمیق، زیرمجموعه ای از یادگیری ماشین است که با شبیه سازی شبکه عصبی مغز انسان به شناسایی، دسته بندی و انجام وظایف پیچیده می پردازد. در یادگیری عمیق، از شبکه های عصبی عمیق که با لایه های نورونی به هم متصل می شوند، استفاده می شود. هر چه این لایه ها بیشتر باشند، این شبکه ها می توانند وظایف پیچیده تری را انجام دهند. یادگیری عمیق همچنین کاربردهای گسترده ای در پردازش زبان طبیعی، ترجمه ماشینی، بازیابی اطلاعات و خودروهای خودران داشته است.



توسعه هوش مصنوعی هیجان انگیز است یا ترسناک؟

تا به حال از شگفتی های هوش مصنوعی بسیار شنیده ایم. اما این سوال مطرح است که آیا توسعه هوش مصنوعی همواره خوب است یا می تواند تاثیرات منفی هم داشته باشد؟ همان طور که بسیاری از فناوری های نوین مانند شکافت هسته ای که فاجعه چرنوبیل را رقم زد، عوارض جانبی مضر و ناخواسته ای داشته اند، توجه به عوارض جانبی هوش مصنوعی نیز برای جلوگیری از فاجعه، امری ضروری است.

  • از بین بردن امنیت شغلی:

ممکن است توسعه بی حد و مرز ابزارهای هوش مصنوعی، احساس امنیت را به خطر بیاندازد. بسیاری از جوامع بر این باورند که پیشرفت هوش مصنوعی می تواند باعث جایگزینی ربات ها و کامپیوترها به جای نیروی انسانی شود. واضح است که این فناوری جدید با ورود به صنایع مختلف سبب از بین رفتن برخی از مشاغل می شود، اما نباید این را نادیده گرفت که توسعه هوش مصننوعی می تواند شغل های جدیدی را وارد بازار کار کند. همچنین، افراد با افزایش مهارت های تخصصی خود می توانند از هوش مصنوعی برای ارتقای کسب و کار خود بهره ببرند.

  • غیرقابل کنترل شدن هوش مصنوعی:

همواره این نگرانی وجود دارد که ابزارهای هوش مصنوعی از کنترل انسان خارج شوند و بشریت را تهدید کنند.

  • نقض حریم شخصی:

توانایی AI در جمع آوری اطلاعات، داده های زیاد و همچنین قدرت تصمیم گیری خودکار، این سیستم را به یک خطر جدی که می تواند حریم شخصی افراد را نقض کند، تبدیل کرده است. برای کاهش خطرات هوش مصنوعی لازم است قوانین جدید و مطابق با این فناوری بنا شود و همچنین نحوه صحیح استفاده از آن شفاف سازی شود.

 

کاربرد هوش مصنوعی در زندگی شهری

در حال حاضر متخصصان بر روی پروژه های مربوط به شهر هوشمند با هدف ساده تر کردن زندگی برای انسان ها و تقویت زیرساخت های شهری، فعالیت دارند. تا کنون نیز هوش مصنوعی توانسته از راه های مختلف به بهبود خیابان ها کمک کند.

  • مدیریت هوشمند ترافیک:

فناوری هوش مصنوعی می تواند جریان ترافیک را در مناطق شهری کنترل و مدیریت کند و از این طریق نقش پررنگی در بهبود حمل و نقل عمومی ایفا کند. الگوریتم های هوش مصنوعی، داده های لحظه ای را از دوربین ها و سایر منابع نظارتی برای شناسایی نقاط پرتردد و الگوهای ترافیکی دریافت می کنند. همچنین، با به کارگیری این الگوها می توانند راه های میانبر و ساعات شلوغی را پیدا کرده و در اختیار کاربران قرار دهند. علاوه بر این، زمان رسیدن به مقصد را می توانند با استفاده از داده های موجود پیش بینی کنند. این همان فرآیندی است که در نرم افزارهای تاکسی های اینترنتی مانند uber برای برآورد هزینه و ساعت رسیدن به مقصد انجام می گیرد.

  • وسایل نقلیه خودران:

خودروهای خودران، وسایل نقلیه ای هستند که در آن ها حسگر، دوربین، رادار و سایر ابزارهای هوش مصنوعی به کار برده شده است و بدون دخالت انسان، امکان تصمیم گیری دارند. این خودروها امکان درک محیط اطراف، تفسیر داده ها و تصمیم گیری دارند. این خودروها بسیار ایمن و هوشمند بوده و با عوامل محیطی اطراف در تعامل هستند تا از بروز تصادفات و مشکلات ترافیکی جلوگیری کنند.

انتظار می رود در آینده ای نزدیک و با پیشرفت روز افزون AI، این خودروها در صنعت حمل و نقل عمومی نقش مهمی را ایفا کنند.

  • روشنایی هوشمند خیابان:

یک سیستم روشنایی هوشمند از فناوری های هوش مصنوعی برای بهینه سازی عملکرد چراغ های خیابان، کاهش مصرف انرژی و آلودگی نوری استفاده می کند.

  • مدیریت هوشمند زباله ها:

مدیریت هوشمند زباله یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که هدف آن بهبود روند جمع کردن زباله ها و دفع آن ها است. این سیستم با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و انتقال داده ها به جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن ها می پردازد. به کارگیری این روش منجر به جمع آوری زباله ها در زمان مناسب و جداسازی مواد بازیافتی می شود و محیط زیست را بهبود می بخشد.

 

کاربردهای خانگی هوش مصنوعی

از هوش مصنوعی به منظور بهبود تجربه ی زندگی در خانه ها نیز استفاده می شود. AI ابزارهای متنوعی را برای ایجاد یک خانه هوشمند ارائه می دهد که به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

 

  • ربات های خانگی:

این ربات ها دستگاه هایی هستند که در انجام کارهای خانه به انسان ها کمک می کنند و در اموری مانند تمیزکاری و جمع آوری زباله، مراقبت از کودکان و افراد مسن، آشپزی و غیره خدمت رسانی می کنند.

                      

  • روشنایی هوشمند:

روشنایی هوشمند، یک سیستم هوشمند است که با مدیریت از راه دور و با استفاده از دستور صوتی، نورپردازی فضاهای داخلی و خارجی خانه ها را تنظیم می کند.

 

  • ترموستات های هوشمند:

ترموستات ها، دستگاه های هوشمندی هستند که با کنترل برنامه ریزی شده و از راه دور، می توانند سیستم های سرمایش و گرمایش فضاهای داخلی را مدیریت کنند. این کار، به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کند.

 

  • ردیاب های هوشمند دود:

ردیاب های دود، دستگاه های ایمنی هوشمندی هستند که به منظور تشخیص و هشدار وقوع حریق و یا انتشار دود طراحی شده اند. این دستگاه ها می توانند به سایر وسایل هوشمند خانه متصل شوند و در صورت بروز احتراق، برای ایمنی بیشتر، آن ها را قطع و خاموش کنند.

 

  • هاب خانه هوشمند:

هاب، یک سیستم مرکزی است که دستگاه های هوشمند مختلف خانه را به یکدیگر متصل می کند و از یک نقطه مرکزی و با کمک دستیارهای صوتی، آن ها را مدیریت و کنترل می کند.

 

هوش مصنوعی چطور صنایع مختلف را متحول می کند؟

 

  • صنعت سرگرمی:

 امروزه تفریحات انسان ها در سراسر دنیا به دلیل ماشینی شدن زندگی ها، متاثر از هوش مصنوعی است. بنابراین بسیاری از شرکت ها و صنایع مرتبط با سرگرمی، در جهت جذب مخاطب و ارتقای عملکرد خود، از ابزارهای شگفت انگیز AI بهره می برند. هوش مصنوعی در هر سه زمینه تولید محتوا، توزیع محتوا و بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جهت که الگوریتم های AI توانایی تجزیه و تحلیل داده های وسیع را دارند، شرکت ها از آن ها در بخش تولید محتوای خود بهره مند می شوند. همچنین، هوش مصنوعی با تطبیق سلایق مخاطب و محتوا، محتوای مورد علاقه کاربر را به او پیشنهاد می دهد. به علاوه، قدرت نمایی AI در تبلیغات را نیز نمی توان نادیده گرفت. بنابراین، هوش مصنوعی تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبین به ارمغان خواهد آورد. هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی  کاربردهای گسترده ای دارد که در ادامه به برخی از این کاربردها می پردازیم:

 

  • فیلم:

این روزها یکی از رایج ترین تفریحات انسان ها تماشای فیلم و سریال است. رکن اصلی یک فیلم یا سریال، فیلم نامه آن است. یکی از ابزارهای شگفت انگیز، Scriptbook است که می تواند فیلم نامه شما را بررسی کرده و میزان موفقیت تجاری آن را نسبت به فیلم های گذشته بسنجد. فیلم هایی که در سطح بین المللی منتشر می گردند، نیازمند فایل زیرنویس برای زبان های متفاوتی هستند، به همین دلیل به کارگیری نیروی انسانی برای ترجمه و ایجاد زیرنویس، ممکن است دشوار باشد، دقت کمی داشته باشد و سبب صرف هزینه و زمان زیادی شود. بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد زیرنویس های خودکار با کمک قابلیت پردازش ابزارهای طبیعی بسیار سودمند است. ابزار AIVA می تواند با داده هایی مثل ژانر، سرعت و حالت فیلم و تجزیه و تحلیل آن ها، موسیقی منحصر به فردی را برای فیلم، سریال و یا حتی بازی های ویدیویی ایجاد کند. در انیمیشن سازی نیز ردپای ابزارهای هوش مصنوعی نظیر DeepMotion وجود دارد.

              

  • موسیقی:

 تا به حال به این اندیشیده اید که آیا هوش مصنوعی توانایی خلق موسیقی را دارد؟ جواب مثبت است. Musenet یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که توانایی ساخت موسیقی با چند نوع ساز و سبک های مختلف موسیقی را فراهم می کند. این سیستم، بر پایه یک شبکه عصبی عمیق است که حتی می تواند موسیقی کلاسیکی بسازد که افسانه های کلاسیک باخ و موتزارت را بازتاب می دهد و سبک های مختلف را با یکدگیر ترکیب می کند. جالب است بدانید این ابزار برای درک موسیقی آموزش داده نشده است، بلکه الگوهای ریتم و هارمونی را به طور خودآموز یاد گرفته است.  

یکی دیگر از ابزارهای AI مرتبط با موسیقی، ابزار AIVA است که می تواند برای محتواهای متفاوتی نظیر فیلم، ویدیو و بازی های کامپیوتری با ادغام سبک ها و ژانرهای آن ها با سلیقه مخاطب، موسیقی مناسب را تولید کند.

شایان ذکر است که در نرم افزارهای موسیقی مانند Spotify نیز از الگوریتم های AI برای شخصی سازی لیست های موسیقی استفاده می شود.

 

  • بازی:

 اخیرا هوش مصنوعی به عنصری جدانشدنی در بازی های کامپیوتری تبدیل شده و بزرگ ترین دستاوردها را نیز در این زمینه داشته است. قدرت هوش مصنوعی در صنعت بازی، زمانی بر همه اثبات شد که یک برنامه کامپیوتری به نامAlphaGo  که توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه گوگل توسعه داده شده بود، در سال 2016 توانست بر بازیکن های برنده پنج بازی پیروز شود. ابزارهای صوتی، از دیگر ابزارهایی هستند که توانسته اند بر هیجان بازی های ویدیویی بیفزایند. همچنین، از ربات های گفتگو می توان برای نحوه رفع مشکلات ناخواسته در بازی ها کمک گرفت. برای ایجاد محتوای انیمیشنی و واقع گرایانه بازی ها، از ابزار DeepMotion استفاه می شود. ابزار کاربردی دیگری در این زمینه به نام Ziva Dynamics وجود دارد که از الگوریتم های یادگیری ماشین برای شبیه سازی حرکت ماهیچه ها و پوست انسان در جهت ایجاد مدل واقعی شخصیت ها به صورت سه بعدی استفاده می کند.

 

  • صنعت کشاورزی:

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت جهان، پیش بینی می شود تا سال 2050، انسان ها ناچار به افزایش 50 درصدی و استفاده از روش های نوآورانه در تولید مواد غذایی هستند. به این منظور، نیاز است با دقت بیشتری منابع خود را مصرف کنیم. در این جا است که هوش مصنوعی وارد میدان صنعت کشاورزی می شود. AI به کشاورزان کمک می کند تا در عین استفاده پایدارتر از منابع، از زمین بیشتر و بهتر بهره ببرند.

در این زمینه، ابزارها و ربات هایی توسعه یافته اند که با روش های نوینی برای حفظ محصولات کشاورزی در برابر علف های هرز به کشاورزان یاری می رسانند. ربات هوشمند See and Spray با استفاده از تکنولوژی بینایی ماشینی، علف های هرز را شناسایی کرده و علف کش را روی آن ها اسپری می کند. ابزار AI دیگری که در حوزه کشاورزی کاربرد دارد، نرم افزاری به نام Plantix است. این نرم افزار می تواند عیوب احتمالی و کمبود مواد مغذی در خاک را از طریق تصاویر بیابد و راه حل های رفع این مشکلات و درمان گیاهان را به کشاورزان و سایر کاربران ارائه دهد.

 

  • صنعت ارتباطات:

هوش مصنوعی نقش مهمی در ارتقای کیفیت ارتباطات ایفا می کند. ابزارهای هوش مصنوعی مانند ربات های گفتگو می توانند به شرکت ها و سازمان ها کمک کنند تا با سرعت بیشتری به پرسش ها و نیازهای کاربران پاسخ دهند.

در زندگی مدرن، کاربرد و اهمیت شبکه های اجتماعی در ارتباطات کاملا مشهود است. هوش مصنوعی در پلتفرم های رسانه ای همچون Facebook، برای تایید هویت وآنالیز چهره افراد استفاده می شود. این ابزار AI با استفاده از یادگیری ماشین و یادگیری عمیق در شناسایی ویژگی های چهره کاربرد دارد.

                      

  • صنعت تجهیزات پزشکی:

امروزه، اهمیت کارایی هوش مصنوعی در مراقبت های پزشکی بر کسی پوشیده نیست. در حوزه تجهیزات پزشکی، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند در تشخیص بیماری ها به کار برده شوند. در تصویربرداری، ابزارهای AI می توانند با استفاده از الگوریتم ها، بیماری هایی مانند سرطان را تشخیص دهند.

الگوریتم های هوش مصنوعی در ساخت و تقویت دستگاه های پزشکی نیز موثر هستند. برای مثال، یک دستگاه برای پیشگیری از حمله قلبی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده است که در صورت بروز علائم سکته قلبی، به پزشک هشدار می دهد. به علاوه، دستگاه دیگری نیز با الگوریتم های هوش مصنوعی ایجاد شده است تا بتواند بیماری های قلبی را تشخیص دهد. بهتر است بدانید در این راستا، شرکت فناوری سلامتی Aifloo در حال توسعه سیستمی برای پیگری عملکرد افراد مسن در خانه های سالمندان و یا تحت مراقبت های خانگی است.



نتیجه گیری

هوش مصنوعی یک فناوری هیجان انگیز در حال توسعه و پیشرفت است. ابزارهای AI با به کارگیری مجموعه ای از الگوریتم ها و تکنیک های جذاب و شگفت انگیز، با سرعت و دقتی بی نظیر به انجام امور روزمره انسان ها می پردازند. هوش مصنوعی از زیرشاخه هایی تشکیل شده است که در این وبلاگ به صورت مفصل توضیح داده شده اند. پیشرفت در این شاخه ها می تواند باعث ایجاد ابزارهای مختلف AI شود و فناوری هوش مصنوعی را در زمینه های مختلف توسعه دهد. پیشرفت سریع ابزارهای AI نگرانی هایی را برای انسان ها ایجاد کرده است که از مهم ترین آن ها می توان به ماشینی شدن بسیاری از مشاغل و عدم نیاز به نیروی انسانی در آن ها اشاره کرد. اما باید توجه داشت که هوش مصنوعی مشاغلی را نیز ایجاد خواهد کرد. همچنین به کارگیری سیستم های مبتنی بر AI در صنایع مختلفی نظیر صنعت سرگرمی، صنعت خودروسازی، صنعت کشاورزی و... سبب تقویت و بهبود زندگی بشریت می گردد.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir